@ Douwe, Jij bij mij zit er veel meer op aan gesloten. Dit heeft ook te maken met de sperinrichting endergelijke.
Nou heb de auto vandaag nog eens meegenomen en het volgende viel mij op (heb op benzine gereden).
Heen reis, auto slaat bij indrukken koppeling af (of je moet in toeren al onder de 1000 zitten en dan wil hij nog wel eens aanblijven (stationair 500 ofzo)).
Terug reis eerste 20 km auto hetzelfde verhaal. Toen heb ik hem eens even op zijn staart getrapt in de sneeuw, wilde even kijken of de sperren goed werken en het viel mij op dat hij niet meer uit viel. Bij een 1500 toeren blijf hij ff hangen en zakt vervolgens verder naar beneden waar hij netjes op 600 toeren bleef hangen. Dus toen eens paar rondjes gereden en dit ging goed. Toen even getankt en naar het tanken was het weer hetzelfde liedje, hij sloeg telkens weer af. Nog sterker hij wilde niet eens meer stationair goed lopen. Hij bleef net aan, oliedruk 0 en toeren op 200/300 ofzo. Totdat ik hem helemaal stil zet en dan even wacht en dan pas pakt hij het stationair op een gegeven moment op. Maar hij blijft aan de lage kant dan.
Als hij afslaat tijdens het rijden dan kan ik hem gelijk weer starten, dit gaat zeer goed (inspuit injectie startventiel werkt dus goed).
Ik heb hier even een plaatje toegevoegd met wat tekst over de brandstof inspuiten bij de-acceleren. DIt omschrijft dat de benzine toevoer wordt stop gezet tot een bepaald toerental als je het gas los laat. Echter dit systeem is voor benzine en niet voor gas, terwijl hij op LPG dezelfde verschijnselen heeft. Dus volgens mij regelt hij meer dan alleen de benzine toevoer maar hier kan ik nog niet achter komen. Iemand een idee wat er gaande is?
toerentaltemp.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.