W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2017, 14:55

ASR1 slang

Zoek je een onderdeel of accessoire?
Plaats hier je oproep...

Moderators: Neerven, Bram Jansen

ASR1 slang

Berichtdoor Frank117 » 10 okt 2017, 19:29

Door een stommiteit (of verhard plastic?) heb ik het 3-weg stukje gebroken van het ASR systeem van mijn '88 560SEC.
Wie kan mij zo'n (op de foto's doorzichtig en geel door de remvloeistof) slangetje bezorgen, met het dat witte verdeelstukje?
Zou het nog nieuw leverbaar zijn? Dan wel weer met het witte deel, want het lijkt wel dat het erin geperst zit.
Foto's volgen nog.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 931
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Re: ASR1 slang

Berichtdoor Leeflang » 10 okt 2017, 20:56

Is dat deze?

1264200348.gif
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 5888
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: ASR1 slang

Berichtdoor Frank117 » 10 okt 2017, 23:13

Dat dacht ik eerst ook. Maar het klopt dan weer niet met het volgende, er staat geen ontluchter (257) op. Ook het doorvoerrubber (266) klopt niet.
Het doorvoerrubber van mijn slang lijkt op 245.
Maar als het niet meer leverbaar is, heb ik er toch niet veel aan....
Met een gebruikte ben ik al lang tevreden.
Wie o wie heeft nog een sloper staan met ASR1? Zo goed als zeker is die slang identiek als van een SE of SEL.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 931
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Re: ASR1 slang

Berichtdoor Frank117 » 18 okt 2017, 23:51

Nog steeds geen slang gevonden...
Er staat zo'n ASR1 hydraublok te koop op MP, met de slang er nog aan.
Maar de vraagprijs is 200 euro, wat zowat het viervoudige is van de gangbare prijs. En ik heb enkel die slang nodig, maar hij wil dat ding niet los verkopen.
Het blok zelf heb ik niet nodig, heb er nog 5 of 6 liggen...
200 euro voor een slang gaat me toch echt te ver.
Nu speel ik met het idee om het hele ASR gebeuren voorlopig buiten werking te stellen, tot ik die slang ergens vind.
Maar ik ben niet precies op de hoogte van de werking, ik vrees dat er onder bepaalde omstandigheden remvloeistof kan vrijkomen als ik met de auto rijd. Wat zou ik moeten doen (afkoppelen, buiten gebruik stellen) zodat ik toch kan rijden?
Remmen, ABS, ASR en tempomat werken allemaal samen.
De drie laatste kan ik voorlopig wel missen, de eerste niet uiteraard.
Mijn idee is de tempomat mechanisch af te koppelen, niet zo moeilijk, gewoon stangetje los.
Uitloop van remvloeistofreservoir naar ASR hydraublok is al afgedopt.
ASR uitschakelen kan door de stekker van de pomp los te koppelen.
ABS best ook uitschakelen, er loopt een leiding van de ABS naar het ASR hydraublok. Hoe schakel je de ABS unit uit?
Als ik een beschrijving van de werking van dit systeem had, kan ik het misschien wel zelf uitzoeken. Liefst niet in het Duits, is niet zo mijn ding. Engels/Frans geen probleem.
Wie kan helpen?
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 931
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Re: ASR1 slang

Berichtdoor Jean Pierre » 18 okt 2017, 23:57

Stukje vacuümslang kopen in een auto(shop / part) tot je de juiste hebt ???
Avatar gebruiker
Jean Pierre
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 17 aug 2013, 17:04
Woonplaats: België Maaseik
Roepnaam: Jean Pierre
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re: ASR1 slang

Berichtdoor Frank117 » 19 okt 2017, 00:10

Het gaat meer over het gebroken 3-wegstukje, dat is vanbinnen gekalibreerd op ongeveer 2 mm om de doorstroming van het hydraublok naar het remvloeistofreservoir te beperken.
De leiding zelf is het probleem niet, maar zit op het 3-wegstukje geperst en wordt als één geheel geleverd. Of werd geleverd tenminste, nu niet meer te verkrijgen.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 931
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Keer terug naar Gevraagd: Onderdelen en toebehoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast