2012 015.jpg2012 014.jpg2012 013.jpg2012 011.jpg2012 010.jpg2012 003.jpg2012 001.jpg
Ik heb foto's kunnen maken van het vervangen van het achterruitrubber.
Gebruik bij voorkeur een origineel MB-rubber. Aftermarketrubbers schijnen moeilijk te zijn en kost veel tijd en moeite om het goed te krijgen.
1. verwijder achterbank, rugleuning en bekleding C-stijlen. Achterruitverwarmingsaansluitingen links en rechts losmaken. Hoedenplank kan blijven zitten.
als je meteen even naar de roest wilt kijken: eerst schroeven bij de sluiting van de verbanddozen losdraaien en daarna hoedenplank naar je toe trekken.
2. snij het rubber los aan de buitenkant van het raam
3. snij het rubber los aan de binnenkant van het raam en trek het er zoveel mogelijk uit. Hierna kun je het raam naar buiten drukken.
4. Sponning goed schoonmaken en evt roest behandelen (bijv. Owatrol of Fertan) en chromen sierlijst er uit halen.
5. Nieuw rubber om de ruit bevestigen en evt kit toevoegen. Ook de sponning een kitrupsje geven. Het gaatje linksonder in de sponning dichtmaken.
6. Chromen strips erin duwen. Het gaat makkelijker als je het rubber even inspuit met WD40.
7. Koord in het rubber aanbrengen
8. Ruit op z'n plek duwen en van de binnenkant het koord er zoveel mogelijk evenwijdig aan het raam eruit trekken. en daarna met de vlakke hand zetten en het rubber aan de buitenkant een handje helpen om goed over de carosserie te vallen.
Ik heb het donderdag laten doen bij Autoglas Perfect aan de Driemanssteeweg in Rotterdam.
Goede koffie en een lekkere houtkachel en vriendelijke bediening.
€ 108,- voor een achterruitrubber bij de MB-Dealer en € 60,- voor het inzetten van het rubber.
Zeer geslaagd en fluitje van een cent voor mij Statistieken: Geplaatst door Japio — 18 jan 2013, 19:41
]]>