Veel ruimte zul je niet winnen met andere kapjes (als je al andere vinden kunt die passen).
wielnaaf.jpg
Bij Mercedes hebben ze een speciale trekker voor verwijderen van het kapje, maar met een platte schroevendraaier en hamer kan het ook.
Rondom naar buiten tikken met de schroevendraaier in de rand, niet te wild, het is maar dun blik.
Kapot slaan is niet echt een ramp, een nieuwe is niet duur, maar als je er geen op voorraad hebt duurt het natuurlijk wel even voor je een vervangende hebt.
Ik heb al eens iemand horen zeggen dat je het kapje gewoon weg kunt laten, maar ik weet niet of dat serieus bedoeld was.
Ik zou het in ieder geval niet doen.
Afgezien van de smeerboel bij wisselen van het wiel, sluit het naafkapje van de velg niet zo goed stof- en waterdicht af als het metalen kapje en stof of water in een lager is niet goed voor de levensduur.
Zonder kapje kun je wel controleren of het überhaupt mogelijk zou passen met andere kapjes.
Misschien kun je de kapjes iets platter slaan (wel even meten hoeveel platter nog op de naaf past en of dat het probleem met de velgen wel zou oplossen).
Het veertje dat er achter zit is trouwens voor radio ontstoring en is dus niet echt cruciaal.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 02 aug 2017, 16:08
]]>