Het meeste is is goed te doen, alleen het schuifdak heb ik geen ervaring dus daar zal iemand anders je over moeten adviseren.
Ik zou eerst willen vragen wat je allemaal spuit?
Zit er bijvoorbeeld roest aan de binnenkant van de portieren en spuit je die dus ook, hoe zijn de achterraamrubber en kofferbakrubber? Of heb je daar ook roest?
Als dat het geval is zou ik willen adviseren de demontage grondig aan te pakken zodat je na het spuiten de nieuwe rubbers er zo in kan doen en je ook de sponningen mee kunt spuiten.
- voor de deurklinken zou inpricipe de bekleding niet af hoeven omdat het zo ontworpen is dat ze demontabel zijn. Dit kan door het boutje wat achter het dopje zit te verwijderen en de klinkt dan wat verschuiven. Omdat je misschien de binnekant ook spuit en ook het ruitje achter eruit wil haalt zul je daar zowiezo de bekleding moeten demonteren. Daar is al veel over geschreven. Voor de cv zit er een vacuümslang op het slot geklikt welke je met beleid met een platte schroeven draaier eraf kunt wippen. De bestuurderskant is dmv stekker omdat deze electrisch aangesloten is
- voor het demonteren van het ruitje achter moet dus de bekleding eraf. Achter de raamrubber welke in het portier geklemd zit kun je een schroefje vinden van het stijltje. ergens in de deur zelf achter de bekleding zit een ander boutje. Let op het lipje bovenaan het stijltje is kwetsbaar en kan breken.
- achterraam, als de rubber al scheurtjes vertoond is het makkelijkst de rubber stuk te snijden en later een nieuwe rubber te plaatsen. je bent er dan zeker van dat de raam heel blijft. Met rubber en al demonteren kan ook maar dan moet je er een handigheidje in hebben door de rubber stukje voor stukje over de flens van de carroserie te drukken met een botte platte schroevendraaier. Als je eenmaal een begin hebt dat de rubber achter het randje blijft hangen gaat het wel. het monteren wordt een groter probleem verwacht ik omdat deze raam op een speciale manier gekit is en je daar eigenlijk wat ervaring mee zou moeten hebben. Wellicht dat men bij de spuiterij hiermee kan helpen
- voorraam is bijna niet heel te demonteren, zelf geen ervaring mee maar het schijnt bijna onmogelijk te zijn deze heel te houden tenzij er nog een smeltdraad aanwezig is. je kan dan een kabels van een plus en min erop vastklemmen waardoor de draad heet wordt en de raam los komt.
Het meeste gaat vanzelf als je er maar de tijd voor neemt en alle schroefjes per deel (deur, voorbumper etc) in een pakje doet. De montage wijst dan ook weer z'n eigen.
Zorg voordat je opbouwerkzaamheden gaat uitvoeren dat je alle binnenschermen, portieren, dorpels etc erg goed waxed, dit tegen roestvorming, zeker als er ergens gelast wordt is dit een must!
Gewoon aan beginnen Wilbert en als je vastloopt stel je hier je vragen maar. Ik verwacht dat je snel een reactie hebt. Misschien iets om bij projecten een topic te openen met wat foto's en zo??
succes BasStatistieken: Geplaatst door Basjeva — 26 jan 2011, 21:51
]]>