Douwe: wat dat randjes afslijpen betreft, dit kan heel goed hoor, zelf ook vaker gedaan zonder nadelige gevolgen, maarrrrr let erop dat je remschijven wel dik geneog blijven binnen de fabrieks specs, heeeel vroeger toen ik een snotneus van 20 was reed ik een W123, 250, automaat ,op LPG , nou op een gegeven moment trapte ik wat hard op de rem in een dorp ,reed niet hard gelukkig, er brak zo een dikke hap uit de linkervoorschijf, achteraf bleek deze wel op een scheermes te lijken joh zo dun.. , tja had em ook gekocht voor 1100 gulden met nog ruim 6 maand APK erop, en reed super, meen net geen 3 ton op de klok iets van 280000 id buurt. Ach je leert ervan ,gelukkig was het niet op de snelweg tijdens een noodstop.
Ook eens gezien bij een maat van me , hij was bezig zijn te dunne remschijven te vervangen, hij zegt : kijk es , en smijt een schijf een beetje hard plat op de grond, dat ding brak meteen in 5 stukken.... remmerij vind ik een hele serieuse zaak,weet er nu onderhand wel genoeg van wbt veiligheid etc, en zal ook zeker de klauwen met plaatsen van evt nieuw spul laten checken etc, ben zelf niet zo handig als de meesten hier, dus zal er wel op neer komen dat een ander het gaat plaatsen,eventueel laat ik het anders ook maar gelijk plaatsen bij marco als dit een beetje voor een redelijke prijs is? Is het echt helemaal orgineel Mercedes-Benz Schat zo'n €500 incl de schijven/blokken/montage rondom,alle 4 ,bij marco (kan het flink mis hebben natuurlijk ,weet ik het) Dan heb ik zeker 100% orginele Mercedes-Benz onderdelen toch? ,misschien ook nog wat de remklauwen gangbaarder maken?? moet het vaak eerst zelf eens gezien hebben, ik kom graag bij de hobbyhut voor allerlei dingen, lang niet meer geweest , de SEC is denk ik gewoon te goed ofzo... Toch maar gauw eens weer gaan,is altijd leuk daar Statistieken: Geplaatst door Panzerkampfwagen — 03 aug 2012, 21:43
]]>