Maar ook bij alleen contact komt er nog een beetje een kuch vanaf, dus er gebeurd wel iets in het circuit.
Overigens is de accu prima hoor, die is van vorig jaar en levert prima werk. Ik denk dat als de accu de toeter niet kan laten klinken, hij de motor ook niet aan de praat zou krijgen.
Van de hoorn die er af is geweest zijn de contacten weer prachtig schoon. Die andere hoorn zit onder de vette troep (Ex-stuurbekrachtigingsolie, wat ooit is gelekt) en moet ik dus toch maar eens gaan schoonmaken. Moet ik hem wel eerst los zien te krijgen, want van 1 schroefje is natuurlijk weer eens de kop dol gedraaid. Was bij de ander ook al. Het schroefje waar de + aan zit, is meer gecorrodeerd dan die van de - .
Dus de conclusie is, dat er iets niet helemaal goed zit. Ergens wordt er als het ware stroom tegengehouden.Toch wel vreemd dat ze parallel een probleem geven. Er zou dan juist minder weerstand moeten zijn. Of zou er juist teveel stroom doorheen gaan?
En dan blijft nog die verbindingskabel over die ik kan nakijken.
Ik ben bang dat dit nog wordt vervolgd. En dat voor zoiets onbenulligs eigenlijk.
@Douwe:
Bij mij stonden de hoorns naar voren gericht. Is denk ik toch af fabriek zo gemaakt. Zal wel als reden hebben dat het geluid aan de voorkant dan beter hoorbaar is, dan wanneer je ze naar achter richt. Gelukkig 'schuilen' ze net achter de bumper. Maar er kwam bij die ene inderdaad wat gruis uit. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehad en schoon gemaakt. Het membraan was OK. De afdekplaat heb ik aan de binnenkant met zink spray behandeld en aan de kant waar de plastic hoorn zit, heb ik het geheel met siliconen-seal ingesmeerd. Daarna alles weer in elkaar gezet. Beter dan nieuw zou je denken.Statistieken: Geplaatst door RVermeer — 31 aug 2012, 09:53
]]>