Eigenlijk een klusje van niks.
Wielen recht zetten.
Linkervoorkant op krikken en wielwegnemen.
Twee stuurstangen losmaken van pitman-arm.
Twee leidingen en beugeltjes losmaken en leeg laten lopen.
Filter en pakking in pomp vervangen.
Imbus bij stuurstang losmaken en imbus helemaal uitnemen.
Drie bouten loshalen in wielkast.
Tegelijkertijd het stuurhuis "opvangen" en wegnemen.
Omdat het rechterwiel nog op de grond staat is afstellen dan gemakkelijk.
Zorg dat het stuur recht staat en de hoek van de pitman-arm hetzelfde is als de oude.
Plaats het nieuwe stuurhuis in omgekeerde volgorde maar wacht met het vastmaken van de stuurarmen, imbus en leidingen.
Draai iets aan het stuur zodat de rechterstuurarm in de pitman-arm valt.
De linker zou nu ook moeten passen.
Als het stuur nog recht staat kan je alles vastmaken.
Als het stuur scheef staat zal je het stuurhuis weer weg moeten nemen, stuur recht zetten en stuurhuis weer plaatsen.
Je linker wiel kan er ook weer op.
Daarna het pompreservoir vullen, dekseltje dicht, motor starten en (bij voorkeur rechter wiel ook van de grond) dan het stuur van uiterst links naar rechts draaien.
Reservoir bijvullen en net zolang herhalen totdat het vloeistofniveau goed blijft.
Bij mij liep het natuurlijk net iets anders omdat er blijkbaar toch 2 typen pitman-armen zijn.
Mijne is recht (2612).
De nieuwe is gebogen (2616).
Hierdoor krijg je een afwijking waardoor het bijregelen van de spoorstangen (heten deze zo?) noodzakelijk is.
De officiële manier is je stuur recht te houden is het stuurhuis te fixeren.
Het groene dopje op het stuurhuis (zie foto) wegemen en stuur draaien totdat je een inkeping ziet.
Ditzelfde doe je bij het nieuwe stuurhuis en fixeer je door er een boutje met punt in te draaien.
Pas wel op want het schroefdraad is nogal fijn.
ImageUploadedByTapatalk1354443183.472673.jpgImageUploadedByTapatalk1354443202.151282.jpgStatistieken: Geplaatst door TeunBong — 02 dec 2012, 12:15
]]>