Volgens het ene schema zou de zoemer moeten zoemen als een voorportier geopend wordt met de lichten aan.
Er zit ook nog een schakelaar in het contactslot die constateert of de sleutel nog in het slot zit.
Ook die schakelaar speelt een rol bij het al dan niet zoemen.
Het schema maakt niet duidelijk of de zoemer zou moeten zoemen met de sleutel in het slot, of juist er uit (dat laatste lijkt me het meest logisch).
De zoemer zit volgens dit schema in het instrumentenpaneel en lijkt uit niets meer te bestaan dan een relais dat staat te klapperen (dat zal niet veel geluid maken).
Volgens een ander schema moet de zoemer ook zoemen als een voorportier geopend wordt met de sleutel nog in het contactslot, en ook als de auto aan gezet wordt terwijl de bestuurder de gordel nog niet om heeft.
Bij dit schema zit de zoemer in een aparte module, die aan de stuurkolom zou moeten zitten.
Ik heb de zoemer trouwens vervangen door een gong module uit een Bij Mercedes Weggegooide auto.
Dat klinkt een stuk aangenamer dan zo'n saaie zoemer.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 27 dec 2012, 01:35
]]>