Naast de bak heb ik dan nodig:
de schakelcoulisse,
de magneetschakelaar op het binnenscherm,
de kickdownschakelaar met extra aansluiting voor het overrulen van de E stand,
een stukje kabelboom van kickdownschakelaar naar S/E schakelaar,
diverse vacuümleiding/slang,
gasklephuis van 965 motor (heb ik op het forum gelezen),
aansluitschema voor vacuüm en elektra.
Het grootste onderdeel heb ik al, de automaatbak.
Voordat ik de overige delen aanschaf wil ik graag weten of ik met de bovenstaande lijst compleet ben.
Op de W1126 CD die ik heb staat een summier schemaatje waar de werking word uitgelegd.
Op zich een duidelijk verhaal, maar de gasklep met huis komt hier niet in voor, dus het schema is een principeschema maar niet een compleet schema?
Uit dit schema haal ik dat in de E stand er vacuüm op de aansluiting van de bak komt te staan, waardoor de schakelmomenten op een lager motortoerental komen te liggen door het verplaatsen/aantrekken van een heveltje in de bak.
En, bij het kickdown geven met de bak in de E stand valt de bekrachtiging van het magneetventiel op het binnenscherm weg, wordt de vacuümaansluiting belucht en staat de bak weer in S voor zolang de kickdown is ingeschakeld.
Na met een aantal mensen gesproken te hebben lijkt dit nog niet alles te zijn, maar gaat er ook nog een signaal via de (motor)computer? Deze heeft een type 1 niet, dus zou de ombouw en goed functioneren hiervan hierop stranden?
Op de bak zitten verder geen elektrische sensoren/schakelaars die aangesloten moeten worden voor de E stand, dus een terugkoppeling naar de bak is er in mijn ogen niet. Wellicht wordt de ontsteking verlaat om zo het vermogen af te laten nemen en de bak op te laten schakelen? niet onmogelijk, maar lijkt me wat ver gezocht. Of regelt de motorcomputer alleen de injectie (KE) en is de ontsteking apart? In dat geval zou de brandstofdruk geregeld kunnen worden met het bovengenoemde signaal, en daarmee het verminderen van het motorvermogen en zodoende eerder opschakelen.
Ik zou me tot Machiel willen richten en vragen of hij een schema uit de hoge hoed kan googelen, aangezien ik met de mij beschikbare informatie niet verder kom en toch nog met wat onbeantwoorde vragen blijf zitten.
Uiteraard is input van de andere forummers ook welkom.
Groet, RichardStatistieken: Geplaatst door RD500SEC — 16 feb 2013, 17:09
]]>