Bij de tweede serie is het allemaal heel anders, andere schakeling, andere zekeringen, ander relais.
Bij jouw auto is zekering 7 voor de claxon, achterruitverwarming en knipperlichten en 16 voor de kachelventilator en is relais E voor de luchtinblazing en F voor de koplampwissers.
Bij serie 2 zijn zekeringen 2 en 17 (en c en d) en relais H (EU, of I voor USA) voor de ramen.
Zekering 2 hoort altijd spanning te hebben, 17 als de auto op contact staat.
Pootje 4 van het relais hoort spanning te krijgen als het portier geopend is (via de deurschakelaar), of als de auto op contact staat (via de diode).
Pootje 5 hoort aan massa te liggen.
Pootje 3 hoort constant spanning te hebben.
Pootje 1 als het portier geopend is, of als de auto op contact staat.
Pootje 2 (voor zover aanwezig) wordt niet gebruikt.
Het relais hoort een tik te geven bij openen en sluiten van het portier en (bij gesloten portier) als de auto op of van contact wordt gezet.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 09 jun 2016, 15:59
]]>