1e vervuiling, waardoor verstoppingen optreden.
2e defecte of niet goed werkende componenten en daar zijn er nogal wat van.
3e te veel retour, meestal veroorzaakt door 2.
2 is zonder goed test gereedschap nauwelijks vast te stellen en met vrij eenvoudig.
1 en 3 is wel gemakkelijk zelf vast te stellen, 1 door verkleurde olie en het controleren van de 3 filters.
3 zou je kunnen zien als je de retour leiding in het olie reservoir los haalt een slangetje eraan maakt en in de pot hangt dan zie je hoeveel olie er door loopt als de motor draait.
Normaal is dat zeer weinig, is het veel dan gaat ie niet omhoog.
Wel link is, om de retour even af te sluiten en dan te starten.
==========
Als je geen lekkage hebt gaat ie omhoog, wel zaak om de afsluiting direct weer open te zetten als hij iets omhoog komt omdat anders als je te lang doorgaat een van de flexibele leidingen klapt die kunnen nl. maar 8 bar aan.
Kortom, zonder te testen geen componenten vervangen er zijn gevallen bekend van mensen die de pomp, regelaars etc. vervangen hebben en er nog steeds niet uit zijn.
Ook met de hoogte regelaars moet je uitkijken, die kun je testen, maar draai je de as te ver door dan is ie onherstelbaar beschadigd en die zijn duur.
Gr... JanStatistieken: Geplaatst door RedLelie — 08 nov 2013, 15:56
]]>