Zonder tegendruk van de ketting schuift de spanner uit tot zijn maximale lengte en kan niet weer ingeschoven worden.
De spanner moet na verwijderen uit het blok uit elkaar gehaald worden en weer in zijn montagepositie teruggebracht worden.
Na verwijderen van de afsluitdop (1) en ring (2) eerst met inbus 10 mm de olietoevoer (4) een paar slagen losdraaien, dan met inbus 19 mm de borgmoer (3) er uit draaien, daarna met inbus 10 mm de spanner uit het blok (9) vissen.
Als de spanner (8) uit het blok (9) is, de olietoevoer (4) en de inhoud (5) van de spanner verwijderen (er zit meer in dan alleen die veer op de tekening, onthoud goed de volgorde van de onderdelen).
Borgveer (10) verwijderen en het binnenste deel (7) helemaal door de spanner (8) heen trekken (op de tekening naar rechts).
Borgveer (10) terugplaatsen en het binnenste deel (7) vanaf de andere kant weer in de spanner (8) steken (op de tekening vanaf de linker kant).
Alles (5) voorzichtig weer in de juiste volgorde in de spanner (8) monteren.
Daarbij de olietoevoer (4) nog niet echt vastdraaien (een à twee slagen is genoeg), anders springt de spanner zo weer in zijn uiterste positie en kun je opnieuw beginnen.
Als alles verder klaar is (de ketting, geleiders en tandwielen zitten allemaal weer op hun plek) de spanner voorzichtig weer in het blok plaatsen, als de spanner weer in zijn uiterste positie springt kun je opnieuw beginnen.
De borgmoer (3) vastdraaien (50 Nm) en dan pas de olietoevoer (4) vastdraaien (25 Nm), nu pas moet de spanner met een klik tegen de kettinggeleider springen.
Tenslotte de afsluitdop (1) met ring (2) vastdraaien (50 Nm).
spanner.gifStatistieken: Geplaatst door Leeflang — 20 apr 2014, 15:52
]]>