even samenvattend :
Je hebt kachel word koud boven de 2000 toeren , ongeacht de aansturing van de kachelkraan
Je hoeft niet te rijden , doet het ook op de plaatst met toerental boven de 2000 rpm
Met kachelpaneel los gekoppeld treed het effect niet op ?
wat gebeurd er met 2000 toeren ?
Waterpomp draait harder
Dynamo draait harder
toerensignaal is hoger
vacuüm veranderd
Wat mij nog niet duidelijk is het antwoord op de vraag van Richard , veranderd de luchtstroom en opbrengst van de kachelmotor ?
En heb je al een ander kachelpaneel geprobeerd ?
Wat mij het meest voor de hand liggende is dat de vacuüm gestuurde kleppen in werking worden gezet door het veranderen
van de onderdruk door het verhogen van het toerental. Waarschijnlijk word hierdoor de instellingen van de kachelkleppen beïnvloed .
Je zou eigenlijk de temperatuur van de kachelradiateur moeten kunnen meten, ik weet niet hoe snel de temperatuur veranderd ? maar de kachelradiateur heeft toch even tijd nodig om of te koelen ook al stopt de vloeistofstroom.
ik zou mijn geld zetten op het ongewenst regelen van de vacuüm gestuurde kleppen. Hoor je niet iets veranderen in de kleppen wanneer je boven de 2000 toeren komt ?Statistieken: Geplaatst door Gast — 16 jul 2014, 23:38
]]>