Tja ik weet dus niet wat de overbreng verhouding van jouw diff.is maar die er bij mij
onder zat was een 2.82 en die er nu onder zit is een 2.24.
Als je onder de auto ligt[van af achter]linker onder hoek van het diff.staat wat jouw overbrenging is.
Dus ik raad je aan om eerst daar even naar te kijken en inderdaad of de ophangpunten van
jouw 126 hetzelfde is als die van de V8.
Mario[hier van het forum]had ook al interesse en voor de zekerheid ben ik gisteren met
Mario mee naar huis gegaan om naar zijn 280 te kijken.
Die heeft een totaal andere bevestiging maar zijn auto is een 280S van 80 met een 6 cilinder
diesel en echt een andere ophanging.
Deze auto is mijn 6de 126 en allemaal V8 en allemaal hadden ze deze ophanging.
Ik heb ook al een paar keer aan een 280 gewerkt van een later bouwjaar en die had ook deze ophanging.
Dus beste Hildo kijk eerst eens even welke overbrenging jouw diff. heeft of de ophanging hetzelfde is
en indien het allemaal klopt is dit diff. van jou voor 100 euro compleet met de assen. het is
overigens een Limited slip differentieel dus dat is een bijkomend voordeel.
Guus
ps. ja de overbrenging van de bakken zijn alle hetzelfde en de assen naar de wielen toe
zijn ook allemaal eender zelfs die van Mario zijn passend.
En nog iets,toen ik mijn diff wilde monteren bleken de assen met 6 bouten op dit diff. te zijn gemonteerd
en mijn "ouwe" diff. heeft assen die IN het diff. vast zitten.
Dus ik moest op zoek naar andere assen.
Voor het diff. heb ik 225 betaald en nog eens 100 extra voor de assen.
Dus mijn "ouwe" diff. is nu compleet met assen en indien de ophanging klopt kun je het zo
zonder problemen overhangenStatistieken: Geplaatst door GuusT — 27 maart 2010, 11:37
]]>