het lekken begint niet direct na het stilstaan maar het lekken gaat pas gebeuren na 3 dagen stilstaan.
de oliedruppels hangen aan de carterpan, precieser: op 2 plaatsen aan de voorkant komt de olie van boven . en na een dag of 5stilstaan gaat het lekken ook gekeuren aan de rechterzijde van de carterpan.
in eerste instantie dacht ik aan de carterpanpakking en heb ik met vloeibare pakking de boel wat aangesmeerd.
maakt dus niets uit.
het lijkt erop dat de oliedruppels van hoger gelegen komen....
3jaar geleden had ik een lekke krukaskeering nou dan lekt hij dus geen druppels maar ontstaan er hele forse plekken op de stoep(dat is nu niet het geval). gelukkig is die reparatie achter de rug.
is er iemand die een vermoeden heeft waardoor de olielek kan ontstaan, en dan vooral dat het lekken pas begint na 3dagen stilstaan. als ik na 24uur onder de moter kijk ligt er niets onder, idem voor 40uur.
wie heeft tips of komt dit lekken na x tijd bekend voor?
heb al wat gelezen over de turbo retour maar dan zou het lekken toch veel sneller beginnen bij stilstaan?
en bij de carterventilatie...welk lekgedrag kun je dan verwachten?
de auto verbruikt overigens geen olie, althans voor mij niet meetbaar. auto rijdt en start perfect, geen rookwolken oid.
groet,
anthonyStatistieken: Geplaatst door Powersofts — 13 jul 2015, 23:46
]]>