Het nut hiervan voor mij was niet alleen nieuwsgierigheid naar verbruik maar ook controle op verstoringen.
Een paar jaar terug had ik hardnekkige brandstoflekkage. Koppel ringetjes waren niet goed, brandstofpomp lekte en schroefdraad bleek ook niet meer goed. ( destijds per onderwerp elke keer terug, gelukkig uiteindelijk de Hobbyhut in Zutphen ontdekt en per direct verholpen met de fijne hulp van Hans en Danker )
Mijn verbruik is op lange stukken ( meestal met gezin en bagage ) 1L x 9,5km. Zonder bijkomende korte ritjes en licht beladen heb ik ook 1 x 11 gehaald. Een langer ritje is vaak naar Duitsland waar ik mijn schatje vertroetel met V-power 100 octaan. In Nederland is dat de gewone V-power. Mijn ervaring is dat het hogere octaangehalte iets duurder is. Aan de andere kant haal ik zeker één Km extra eruit per liter. Kosten blijven dus ongeveer gelijk en op de lange duur is het volgens mij ook beter om hoogwaardigere brandstof in een oude motor te verbranden.Statistieken: Geplaatst door Foofigter — 03 jun 2016, 11:21
]]>