Er zit geen ventieltje in.
accumulator.gif
De accumulator heeft twee kamers.
De benzinepomp perst benzine in de ene kamer (roze in de tekening), de andere kamer (blauw) heeft een veer (58 / geel) die daar tegenin werkt.
Beide kamers zijn van elkaar gescheiden door een membraan (rood in de tekening) met een plaat (59 / groen) eraan.
De plaat zorgt ervoor dat het membraan niet te ver opgerekt kan worden.
Een andere plaat (60 / oranje) met gaatjes zorgt ervoor dat de erin geperste benzine een beetje verdeeld wordt over het gehele membraan.
Uit de ontluchtingsopening (61) ontwijkt de overdruk die door verplaatsing van het membraan ontstaat.
In principe zou dat naar de open lucht kunnen, maar als het membraan lekt is spuit daar onder druk van de benzinepomp de benzine uit, vandaar dat er een lek leiding aan zit die teruggaat naar de tank (i.c. de zuigzijde van de pomp).
Wordt de pomp uitgeschakeld, dan zorgt de veer ervoor dat het membraan terug geduwd wordt, waardoor er een tijd lang druk in het systeem blijft (als alles goed is minstens 30 minuten op 3 bar), totdat de roze kamer weer helemaal leeg is (door lekkende leidingen of injectoren).
Het is dus logisch dat er wat lucht (ca. 20 cm³) ontwijkt uit de ontluchtingsopening als er aan de andere kant benzine of lucht in geperst wordt, maar dat moet stoppen als de roze kamer geheel gevuld is.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 23 aug 2015, 13:55
]]>