Rubbertje vernieuwd, plunjer in injectorcleaner gereinigd, zag er mooi glad uit.
Prventief terugslagventiel 2e pomp ook nog vervangen.
Verdeler op z'n kop gelegd met aangsloten barometer en drukleidingen.
Na afschakelen pompen blijft er in eerste instantie zo'n drie bar druk staan
Dat zakt heel langzaam terug naar zo'n 2.5 bar en dan gaat het ineens snel bergafwaards.
Té snel.
Pikant; zodra ik, als de druk nog rond de drie bar zit, de plunjer indruk ( en dus vrij van de rubber afdichting ), dondert de druk heel snel in elkaar en heb ik benzine aan m'n vinger.
Kortom; er lekt brandstof bij de plunjer langs, het nieuwe rubber houdt dat tegen, maar zodra de druk onder die 2.5 bar raakt, wordt de plunjer niet stevig genoeg meer op het rubbertje gehouden en begint de zaak alsnog te lekken.
Kan deze redenering een beetje kloppen?
Een nieuwe mengverdeler dus?
Mooi kak dan, hartstikke duur zo'n ding.Statistieken: Geplaatst door Rangeboom — 18 sep 2015, 17:58
]]>