Ik ben 1 van de mede eigenaren van de W126SE, deze mag sinds 1 januari weer gewoon de weg op, dus nu moeten we stappen maken om hem klaar te krijgen voor de 15 februari.
Gisteravond met een buurman nog flink lopen zoeken naar de oorzaak, hernieuwde diagnose:
1) Starten en rijden op LPG gaat prima (nu 3 dagen van Boerakker mee naar Drachten gereden, probleemloos).
2) Rijdend hoog in de toeren overschakelen naar benzine gaat goed (maar minder vermogen als op LPG)
3) Zogauw het toerental op bezine zakt onder de 1500 slaat de motor onheroepelijk af.
4) Als je de auto flink in de toeren houd op benzine, klinkt het alsof er regelmatig een slag gemist wordt (te arm of te rijk mengsel?)
5) vacuüm op de decel shut off valve maakt geen verschil, ook niet bij zuigen met de mond
6) Wordt de shut off valve aangestuurd door zo'n electrisch schakelaartje achter de koplamp? Deze lijkt weinig te doen... Ook bij doorverbinden geen resultaat.
Welk onderdeel is meest verdacht?
Er zit ook nog een brandstof onderdeel op vacuüm boven aan het blok schuin onder de luchtfilter bij 4/5e cylinder hier zit nu geen vacuüm op, waar is deze voor? Kan dit een soort brandstof demper zijn?
Ik kan het laatste onderdeel mogelijk van een collega overnemen, deze zit toch dicht bij de firewall onderop het blok met 2 brandstofleidingen? Zal straks even een plaatje posten.
Merc kleinb.jpg
Op de foto zie je onder de beugel een los liggend vacuüm rubber, waar is dit onderdeel van?
Kan deze bovenstaande klachten veroorzaken?
Rechts van het onderdeel dieper onder de kap zie je nog net de glinstering van tape, dit zit over een vacuüm leiding van meen ik, de decel shut off valve, het membraam van dit ding is nog goed (kan niet veel aanzuigen) moet ik die maar eens vervangen?Statistieken: Geplaatst door Gast — 06 jan 2016, 14:32
]]>