Als men het koelwater vervangt met G12+ maar er is nog een kleine hoeveelheid anti-vries of koelmiddel G11 aanwezig gaat dit een chemische reactie aan waardoor je kans hebt dat je radiator verstropt of het aluminium aangetast word.(Wat volgens mij ook soms de reden is van problemen met de koeling na het vervangen of bijvullen met een ander koelmiddel) Bij mij zat er geen anti-vries van MB in bij de aankoop van mijn wagen. Omdat ik niet weet welk koelmiddel gebruikt werd wilde ik dan ook weten hoe ik alle koelmiddel moet verwijderen waarop ik ook een antwoord gekregen heb van Leeflang
Laatste maal (bij het vervangen van de waterpomp) had ik mijn radiator + slangen ook uitgebouwd, daarna met de tuinslang overvloedig gespoeld op elke manier die kon... Daarna zoals gezegd systeem gevuld met gedeminiraliseerd water. Na een ritje van 5 km zag ik het water in mijn expantievat verkleuren...
Gelieve niet opnieuw de discusie te starten over welk koelmiddel je moet gebruiken...Ik zal het koelcircuit binnenkort eens proberen met perslucht door te blazen Statistieken: Geplaatst door Gast — 18 dec 2016, 23:05
]]>