Ik zal eventjes kort zeggen wat er allemaal aan mijn auto gedaan is.
-Nieuwe spinnekop:
Toen ik de auto kocht, was de spinnenkop kapot. Op LPG rijd/reed hij altijd goed.
Daarom heb ik een andere, gebruikte spinnenkop gestoken.
Toen draaide de auto redelijk op benzine.
-Nieuwe spinnekoppen en type 1 injectoren
Enkele maanden later, had ik mijn auto aan de kant gezet voor 6 weken.
Toen ik na 6 weken mijn oliepeil controleerde zat de motorolie vol benzine.
Omdat de injectoren in mijn motor type 2 waren, en de spinnekop type 1 heb ik toen nieuwe type 1 injectoren gestoken.
Ook heb ik de spinnenkop laten reviseren, dit was nodig want volgens mij was deze lek.
De spinnenkop die ik terug kreeg na revisie was echt zo lek als een waterval rond de plunjer.
Daarna heb ik weer een andere spinnekop gekregen.
Met deze nieuwste spinnenkop en injectoren sputterde de auto heel hard bij het optrekken.
-Nieuwe benzine filter, benzine pomp en benzine leiding
De benzine filter was zeer vuil en is vervangen door een nieuwe.
Na het vervangen van de benzine filter was er een lek ontstaan in een brandstof leiding . (Die ooit eens vervangen was door een darm)
Daarna heb ik gans de tank leeg gelaten en een nieuwe koperen brandstof leidingen gestoken.
Toen ik weer wou starten was er 1 benzine pomp die lawaai maakte en een andere die gewoon niet meer draaide.
Dus heb ik 2 nieuwe benzine pompen gestoken. (type 2 brandstof pompen)
Deze nieuwe benzine pompen klinken ook een beetje raar.
Wanneer ik de motor start klinken de benzine pompen ok, maar na een minuut komt er een raar geluid van de benzine pompen. Misschien kan je het horen in de volgende 2 filmpjes.
In 1 filmpje maakt een pomp "een kikker geluidje", in het andere filmpje fluit een pomp..
-Afstellen op CO
Vandaag heb ik de CO afgesteld.
Dus als hij stationair draait staat de CO op 1,5. Wanneer ik 3000 toeren draai, gaat de CO terug naar 0.
Maar daarna, terug stationair, gaat de CO direct naar 1,5.
Is dit correct?
Verder merk ik dat de auto echt traag is in reactie. Hij rijd wel goed, draait wel mooi en sputtert nooit.
Wanneer ik een kickdown geef duurt het wel +/-5 seconden voordat de auto begint te versnellen, op LPG reageert hij echt veel sneller.
Ook start de auto bij een half warme motor ook soms slecht.
Weet iemand wat de oorzaak van kan zijn dat de auto zo traag optrekt?
Die benzine pompen? Wat zouden jullie als volgende stap doen?
Er is een druk regelaar, hoe kan je die testen?Statistieken: Geplaatst door Ikke_Jerre — 20 jan 2017, 22:11
]]>