Onder het motto 'nieuwe dag, nieuw probleem' open ik dit topic want mijn '89 420SE lekt bij de EHS ( die benaming had ik via de zoekfunctie al gevonden ).
Hier een foto van de situatie:
2017-04-13 16.34.22.jpg
Al zeer geruime tijd had ik last van een schuddende motor bij stationair toerental. Dit probleem wordt duidelijker bij een warme motor met de automaat in N. Al overal gezocht naar valse lucht, CO afgesteld, bougiekabels/rotor/delcokop/bougies vervangen, injectorhulzen/rubbers vervangen,....
Niets van dit alles heeft geholpen.
Bijkomend startte de auto niet goed meer het laatste jaar (komt enkel bij gelegenheid buiten). Motor komt schuddend op gang, alsof niet alle cilinders aanslaan. Vervolgens loopt hij, op het schudden na, goed.
Nu merk ik sinds gisteren een benzinegeur in de auto. Luchtfilter gedemonteerd en gemerkt dat de EHS grotendeels in een benzinefilm gehuld was, dus drooggemaakt met remmenreiniger
Wanneer ik het contact inschakel,'kruipt' de benzine terug over de regelaar .
Niet enkel langs achteren waar de dichtingen zijn, maar blijkbaar ook langs de kleine gaatjes vooraan.
De dichtingen leken overigens nog ok.
Dit is de situatie, mijn vraag is nu:
De EHS zal ik wel moeten vervangen, maar ik meen gelezen te hebben dat deze kan stukgaan door een defecte brandstofdrukregelaar? Ik had ergens gevonden dat je de werking van de brandstofdrukregelaar kan testen door de benzineleiding in het midden af te koppelen, mag dan niet nadruppelen. Klopt dit?
Kan ik de EHS vervangen zonder de brandstofdrukregelaar te vervangen?
En kan dit invloed gehad hebben op het schudden bij stationair?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Grt
TimStatistieken: Geplaatst door TimD — 13 apr 2017, 22:35
]]>