het is enige tijd geleden en het achterhalen van de oorzaak heeft vanwege o.a. de verplichte stallingsperiode lang op zich laten wachten. Dit weekend ben ik erachter gekomen dat het omschreven probleem het gevolg is van een (blijkbaar soms) falende Schubabschultung. Ik vermoedde na wat research tijdens de winter al dat het hiermee te maken had maar toen de wagen vanaf maart weer de weg opging, trad het probleem tot dit weekend niet meer op. Dit weekend viel de wagen echter constant uit wanneer er werd afgeremd tot een toerental onder de 1300 om soms weer uit zichzelf tot leven te komen (zie de eerder beschreven toerentalval). Mijn vermoeden is bevestigd doordat ik nadat ik de schubabaschaltung had afgekoppeld en afgedopt het probleem niet meer optrad. Het is allemaal gebeurd tijdens een rally van ruim 300 kilometer, dus het staat voor mij wel buiten kijf dat het probleem hiervandaan komt. Blijkbaar gaat die schubabschaltung niet meer optijd dicht zodat de motor niet optijd weer brandstof krijgt voor het stationair draaien. Nu komt de vraag: waar ligt dit aan? De schubabschaltungsklep zelf of de regelunit hiervan die tegen de linker voorflank van de auto zit gemonteerd?
Als ik aan de vacuumleiding naar de schubabschaltungsklep zuig, zuig ik naast dat het klepje een heel klein beetje open gaat ook lucht mee, dat zal wel niet goed zijn he?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, GuidoStatistieken: Geplaatst door Bleijerbach — 07 mei 2018, 15:57
]]>