Slechts één daarvan (blauw/rood) gaat naar het relais (pin 10), de andere van dezelfde schakelaar (ook blauw/rood) gaat naar de grote stekker (pin 12).
Een van de draden van de andere schakelaar (bruin) zit aan massa, dus van die zul je ook wel een doorgang naar het relais (pin 1) meten, de andere draad van die schakelaar (blauw/bruin) gaat naar een relais dat de ventilator inschakelt als de druk in het airco systeem te ver oploopt (relais D in de zekeringen kast, pootje 5 / 85 daarvan), die is dus niet verbonden met het airco relais of de grote stekker.
Aangezien "de pomp het nu wel voor 1 a 2 minuten" doet zou het ook aan bedieningselektronica van de kachel/airco kunnen liggen.
Het kan ook zijn dat er helemaal geen probleem is, maar dat de beveiliging tegen bevriezen van de installatie in werking treedt.
Als de temperatuur bij de verdamper (in de buurt van de pedalen en stuurkolom) tot ca. 0 graden gedaald is wordt de compressor uitgeschakeld, loopt de temperatuur weer op tot boven ca. 5 graden dan schakelt hij weer in.
Blijft hij uit en als je echt zeker weet dat er voldoende koelmiddel in de airco zit en de compressor dus niet droog zal lopen, zou je de blauw/rode draden van de schakelaar met elkaar kunnen verbinden.
Blijft/gaat hij dan wel aan, dan ligt het toch aan de druk in het systeem of aan de drukschakelaar.
Valt de compressor ook dan uit, dan moet je het probleem waarschijnlijk in de bedieningselektronica zoeken.
Bij de drukknoppen airco is dat het drukknoppen geval zelf, bij de draaiknoppen airco bevindt de elektronica zich achter/onder het handschoenenkastje.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 18 aug 2017, 01:02
]]>