Image1.gif
Image2.gif
Als het huis van de versnellingsbak en van de pomp (5 op jouw tekening) goed vlak zijn en de tussenplaat (1 op jouw tekening, groen op mijn tekening) ook, zou de rubberring (2 op jouw tekening, rood op mijn tekening) overbodig zijn.
In de praktijk zal het allemaal niet perfect vlak zijn vandaar de O-ring.
Wel een vreemde constructie om de axiale steun (A op jouw tekening, 82 / 8 / lichtblauw op mijn tekeningen) binnen die O-ring te laten vallen.
Zo zou er olie via de steun en de moer daarvan (7 op jouw tekening, 106 / 7 / lichtpaars op mijn tekeningen) kunnen lekken.
Een ring onder die moer kan vast geen kwaad, maar of kunststof daarvoor het meest geschikt is betwijfel ik.
Als dat vervormt door hitte van de bak blijft er niet veel over van de 8 Nm waarmee de moer aangedraaid wordt.
Misschien is koper of aluminium beter geschikt.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 04 maart 2018, 19:54
]]>