0008212260.jpg
12.jpg
Er zijn dus 3 mogelijkheden:
- Schakelaar kapot (de blauw ingekleurde stukken daarvan in de tekening)
- Weerstandenpakket kapot (de rood ingekleurde stukken daarvan in de tekening)
- Bedrading tussen de twee voorgenoemde onderdelen kapot (de groen ingekleurde stukken in de tekening)
ventilator.gif
De schakelaar doormeten:
In stand 1 moeten pinnen 1 en 8 met elkaar verbonden zijn.
In stand 2 moeten pinnen 1 en 6 met elkaar verbonden zijn.
In stand 3 moeten pinnen 1 en 4 met elkaar verbonden zijn.
In stand 4 moeten pinnen 1 en 2 met elkaar verbonden zijn.
Via de stekker van de schakelaar kun je het weerstandenpakket en de bedrading doormeten.
Tussen pootjes 2 en 4 van de stekker moet de weerstandswaarde 0,2 ohm zijn (de multimeter zal waarschijnlijk niet zo nauwkeurig zijn en 0 aangeven).
Tussen pootjes 2 en 8 moet de weerstandswaarde 2,2 ohm zijn.
Als dat niet zo is, weet je nog niet of het in het weerstandenpakket zit, of in de bedrading.
Dan moet je dus onder de remkrachtversterker de stekker van het weerstandenpakket halen en het pakket zelf doormeten.
Ik weet alleen niet of je zo bij de stekker kunt, of dat eerst een en ander uitgebouwd moet worden.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 03 mei 2018, 23:15
]]>