Het temperatuur signaal komt niet direct van de temperatuursensor, maar van de brandstofregeling (KE module), die krijgt het wel van de temperatuursensor.
Als de sensor goed is blijven er dus nog drie mogelijkheden over: het brandstofpompenrelais, de KE module of de bedrading.
De bedrading van de temperatuursensor voor de koelvloeistof kun je controleren door de stekker van de KE module af te trekken en meten tussen pin 21 van de stekker en massa (pin 2).
stekker.gif
In onderstaande grafiek kun je zien welke weerstandswaarde je ongeveer moet vinden, afhankelijk van de temperatuur van de koelvloeistof.
grafiek.gif
De temperatuursensor voor de aangezogen lucht zit tussen pin 11 van dezelfde stekker en massa (pin 2).
Die volgt dezelfde grafiek.
Van pin 9 van de stekker gaat een draad voor de temperatuur via de module voor het stationair toerental naar pin 2 van het brandstofpompenrelais.
De weerstand tussen die twee pins moet dus (nagenoeg) 0 ohm zijn.
Je kunt ook nog de weerstand tussen pins 4 en 12 van het brandstofpompenrelais zelf meten.
Die moet oneindig zijn als het relais zich buiten de auto bevindt.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 24 jan 2019, 16:43
]]>