bpp.jpg
Uit de achterkant van de accumulator (rode pijl, dat is de terugvoerleiding, niet de toevoer) mag geen benzine komen (hooguit de hoeveelheid die er in past, een half glaasje dus), het slangetje wel afsluiten als je dat van de accumulator afhaalt, dat slangetje gaat terug naar de tank, daar kan dus wel benzine uit blijven stromen.
Door warmte kunnen er dampbellen in de brandstofleidingen ontstaan, die leiden tot een onderbroken brandstoftoevoer.
De accumulator zorgt ervoor dat de brandstofleidingen een tijdlang een bepaalde druk vasthouden, zodat de vorming van de dampbellen wordt voorkomen.
Bij afkoeling verdwijnen die bellen weer, bij een koude auto heb je er dus geen last van.
De koude start injector spuit inderdaad wat extra benzine in als de motor koud is.
Als de motor koud is condenseert een deel van de ingespoten benzine nevel aan de nog koude wanden van het spruitstuk en van de cilinders.
Door dan wat extra benzine in te spuiten wordt dat effect tenietgedaan.
7 en 8 zijn nummers van de pootjes van het relais, 87 en 30 zijn algemeen geldende aanduidingen voor elektrische aansluitingen in auto's; 30 is constante plus, 87 is een uitgangscontact van een relais.
Pootje 7 heeft aanduiding 87, pootje 8 is 30.
Op sommige relais zijn die aanduidingen terug te vinden, op andere alleen genummerde pootjes.
Ja, relais er uit en dan de gaten waar pootjes 7 (87) en 8 (30) in gaan met elkaar verbinden.
Maar als hij uiteindelijk wel start, kun je dat wel achterwege laten, dan werkt het relais gewoon naar behoren.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 03 okt 2019, 21:44
]]>