Die heeft alleen ABS. Het systeem met 3 regelkringen.
Door de ASR sensoren te koppelen en als 1 signaal aan te bieden aan het ABS, zit je wat betreft de weerstand goed, denk ik. Of het aantal pulsen wat wordt opgewekt ook goed gaat, ben ik niet zeker van. Mogelijk krijgt het ABS te veel pulsen binnen en gaat in storing. Eigenlijk ben ik vrij zeker dat dat gebeurd.
Gebruik je 1 sensor van de ASR, zeg rechts achter, houd je een ABS over wat op 3 wielen regelt, zoals Honda dat op zijn eerste ABS systeem deed, (maar die werkte wel met 4 sensoren, het achterwiel wat het eerste grip verloor werd geregeld, het andere achterwiel kon alsnog blokkeren), maar dan is de weerstand niet goed, en zou je alsnog de sensoren kunnen koppelen en zorgen dat de tweede sensor geen signaal geeft door hem iets hoger te monteren bij voorbeeld. Of je sluit hem magnetisch kort door er een plaatje blik op de neus te lijmen.
Het diff ombouwen naar een derde sensor voor ABS is mooier, maar veel werk, kroonwiel en pignonwiel overbouwen in het huidige diff zou ook kunnen, maar denk om het pulswiel, je hebt er 1 nodig van een 560, niet van een 500.
Zoeken naar een 560 diff zonder de ASR optie is misschien nog de beste oplossing.
De optie ASR inbouwen samen met het diff laat ik buiten beschouwing. Het mogelijk, als je de beide auto’s naast elkaar zet, maar vraagt ook andere componenten omdat de motoren niet gelijk zijn. Buiten dat, de kostenfactor zal er ook een streep door zetten. Het ombouwen van het ASR diff naar ABS zal dat waarschijnlijk ook doen.Statistieken: Geplaatst door RD500SEC — 05 mei 2020, 11:42
]]>