Ik zou eerst even controleren of het eerdere verhaal inderdaad met jouw kabelboom overeenkomt.
Bij een 280, waar de kabelboom dan uit vandaan zou zijn gekomen, wordt de rood/gele draad in de zekeringenkast aangesloten, de zwart/rode aan een schroefpunt achter (voor) het instrumentenpaneel en vanaf daar naar een tussenstekker aan de remlichtschakelaar, de groene en witte gaan naar een toe te voegen relais in de zekeringenkast.
Bij een 380 zitten de rood/gele en zwart/rode draden normaliter beide aan een tussenstekker aan de remlichtschakelaar.
Het extra relais is niet nodig, een 380 heeft geen "schubabaschaltung".
De tussenstekker heeft een 2-delige behuizing, nummers 0008211926 - mogelijk niet meer leverbaar - en 0008212425 en er zitten 2 pinnen 0105455228 in - die zijn nog wel leverbaar (kosten iets van 3-4 euro per stuk); draad in het middelste gat solderen, bussen (linkerkant op de foto) op de remlichtschakelaar steken, pinnen (rechterkant op de foto) in de stekker steken die nu op de remlichtschakelaar zit.
0105455228.jpg
Met een lijmpistool kun je best een effectieve stekkerbehuizing creëren.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 23 mei 2020, 00:35
]]>