Ik heb vandaag de vervangende rubbers en hulzen ontvangen, en 2 sets gemonteerd op de injectors die ik gedemonteerd had; ondertussen accu bijgeladen en 98 benzine gehaald en in de bijna lege tank gedaan. Even de pomp laten lopen door de contacten voor het benzine relais door te verbinden, relais weer geplaatst en starten maar.
En lopen!
In het begin wat onrustig en redelijk hoog in toeren, maar dat liep al wel terug bij het warm draaien.
Daarna de volgende 2 injectors gedemonteerd, en voorzien van nieuwe onderdelen, maar wat kunnen die hulzen vast zitten zeg! gelukkig wist ik nu hoe het precies in elkaar zit, en kon dus wrikken en trekken, waarbij de andere 2 uiteindelijk ook los kwamen; ook die vervangen, en weer even starten: loopt beter, rustiger, èn langzamer vanaf koude motor; ca 1200 RPM
Morgen of maandag de rest.
ander issue: ik heb al langer een klein olielek vanaf het linker kleppendeksel, en die olie komt op het opwarmende spruitstuk, dus tijdens het opwarmen, ook met rijdende auto, krijg je een beetje verbrande olielucht in de wagen.
Dat gelijk maar oplossen.
Nu heb ik op catcar.info èn op mb-teilekatalog gevonden dat het MB onderdeel nummer is A116 016 1321 (wie wil er even meekijken?)
als je daarop Googled krijg je in NL alleen alternatieve fabrikanten, bv. de welbekende Febi, voor maar € 6,74 + porto natuurlijk.
Maar hoe/waar kan ik vinden wat de beschikbaarheid en met name de prijs is van een origineel MB onderdeel (zoals dit?)Statistieken: Geplaatst door Silberdistelgrün — 01 mei 2021, 21:43
]]>