Vandaag wat geprobeerd. Het stangetje wat langer gesteld (hoewel hij eigenlijk goed stond leek het, hij trok niets aan de kabel, pas bij begin gasgeven). Toch langer gezet zodat de Bowdenkabel nog verder ontspannen werd.
Bij rijden schakelde de bak voor mijn gevoel nog sneller door alle versnellingen. Echt 1...2,3,4 direct achter elkaar. Daarna bij constante snelheid, zowel of bij 50-60-70, maar ook bij 80 tot 100 km/h schakelt hij weer terug naar de 3e. Dat merk je zelfs bijna niet maar je ziet de toerenteller omhoog gaan van bv. 2000 naar 2500 toeren.
Vreemd genoeg, als je dan wat weer wat gas geeft schakelt de bak eerst omhoog naar de 4. Bij weer gasloslaten en constante snelheid gaat hij weer terug naar de 3... precies andersom dus als wat je verwacht.
Ik heb het stangetje weer terug gezet op de oorspronkelijke stand. De kickdown schakelaar heb ik daarna losgekoppelt (stekker eraf) bij rijden geen verschil, zelfde gedrag. PS de kickdown lijkt nu ook niet meer te werken.
Verder schakelt de auto eigenlijk best soepel. Weet niet waarom hij zo graag terug in de 3 gaat...
Hoe zit dat met die K2? In mijn nieuwe boek staat bijna niets over de automaat behalve dat er een W4K 040 (uit het hoofd even) in zit end at je dat stangetje moet afstellen totdat er net kracht op de kabel begint te komen.
De olie heb ik vandaag 5x gepeild bij warme motor en in de P. Staat net onder de max streep (zoals het hoort). Olie is niet zwart en licht roze.
IMG_1421.jpg
Bij stationair draaien in de P lijkt ik een licht klakkergeluid te horen bij de bak (misschien normaal?)
Wat kan ik behalve olie en filterwissel nog proberen?
Alvast bedankt,
MathStatistieken: Geplaatst door Weizengelb — 01 jun 2021, 22:31
]]>