Vandaag ben ik is gaan kijken naar mijn vacuüm modulator, deze lijkt in orde te zijn netjes gedemonteerd en terug geplaatst. Vervolgens heb ik de vacuüm druk verminderd via de modulator. Heelaas probleem bleef voortzetten.
Een grote detail ben ik vergeten om te melden omtrent mijn probleem. Ik rijd al circa 5 jaar zonder vcv, deze had ik destijds omzeild en direkt vacuüm gegeven naar de automaatbak.
Ik heb vandaag de vcv weer aktief gemaakt en de vacuüm leiding weer op de juiste manier ongeleid. Met deze actie was het slippen grotendeels weg maar niet helemaal.
Vervolgens heb ik de totale vacuüm druk op het hele systeem verlaagd, uitkomst automaat bak slipt niet meer.
Ik heb ergens op mijn vacuüm leiding een infuus regelaar zitten waarmee ik de druk kan verminderen op het hele systeem. Via mij Economy meter op het dashboard kan ik real time zien hoeveel onderdruk er is in het Cirque. Ik kan geen exacte waardes zien in cijfers. Wat ik wel kan waarnemen is veel vacuüm, medium en weinig vacuüm via deze waardes kan ik via mijn Economy meter fijn afstellingen doen.
Modülator druk verlaagd, vervolgens vcv aangeloten op systeem, totale vacuüm druk verlaagd op het hele systeem nu heb ik totaal geen slip meer. Automaat schakeld ook gewoon zacht.
Waarom mijn oude afstelling het ineens begaf weet ik niet. Het rijden zonder vacuüm op de modülator en als nog slip in de 4. versnelling kan ik ook nergens plaatsen. Dat die zonder modulator vacuüm ook nog is boterzacht ging schakelen begrijp ik al helemaal niet.
Mijn probleem lijkt opgelost Zolang mijn economy meter het middel punt 50% niet voorbij gaat heb ik geen slip, na de 50% begint het slippen in de 4.
Economy meter staat 30% naar rechts toe in het rode gedeelte dus matig vacuüm op het systeem.Statistieken: Geplaatst door w126560td — 15 okt 2023, 00:01
]]>