Maar nu de nieuwe...
Vanwege te weinig ruimte hebben we de onderste waterpompbout af moeten zagen.
Ook de koeling fan eraf gehaald (handjes van Herman) en de viscose vergrendeld zodat de fan altijd meedraaid.
Rotor aandrijving verwijderd van de onsteking
Bij de nieuwe pomp hebben we op de beruchte locatie, de bout eerst in het blok gedraaid en op deze locatie de waterpompflens afgeslepen zodat deze er overheen geschoven kon worden.
Daarbij begaf de pakking het en hebben we de pomp alsnog geplaats met vloeibare pakking.
Inmiddels 4000 km verder, resultaat kurk droog en geen verbruik van koelvloeistof.
Meteen een 75 graden thermostaat geplaatst en het koelvloeistofsysteem doorgespoeld
Resultaat of ik nu 200 rijd (op benzine dan) of een halfuur stationair spijker hard op 80 graden...
Pffft wat een dag, dankzij Herman en zijn enorme areaal aan gereedschap kon ik weer blij de weg op..
Hij bood me zelfs aan te slapen omdat het al 1200 's nachts was.
Dit maak je bijna niet meer mee op de dag van vandaag......
Voor de duidelijkheid er is vervolgens een NIEUWE WATERPOMP geplaatst!!!!
De ouwe (afbeelding ) ligt op de schroothoop
Nogmaals dank Herman...Statistieken: Geplaatst door Pietjebel — 02 nov 2010, 20:05
]]>