Chroom van type 2 is slechter van kwaliteit, roestpreventie bij type 2 is slechter van kwaliteit, motoren van type 2 zijn wat zuiniger, schuif-kanteldak gaat vaker kapot (overdosis plastic onderdelen).
Zowel bij type 1 als type 2 tref je goede auto's en gebakjes aan. Over de gehele linie genomen is geen enkele W126 slecht, maar je hebt kunstenaars die alles kapot krijgen.
De verbruikscijfers van autoweek.nl zijn lichtjes overdreven. In de praktijk is het verbruik van een 380 nagenoeg gelijk aan dat van een 500. En op korte afstandjes zuipen ze allemaal. De 500-motoren zijn wat degelijker dan de 380/420. De 280 rijdt wat meer op toeren en heeft weinig trekkracht onderin, daar zijn de V8's weer superieur.
Mijn advies: neem een 500. Over het algemeen een vollere auto en een betere motor. Wil je voor de centen rijden, neem dan een 300SD of een 300SDL.
Ontstekingsmodules van de type 2 zijn nogal duur, dat klopt. Onderdelen van het injectiesysteem zijn nieuw ook aan de prijs. Slijtagedelen zijn over het algemeen niet duur.Statistieken: Geplaatst door Vlim — 03 jan 2011, 23:58
]]>