je hebt helemaal gelijk wat betreft dat de olie druk van de versnellingsbak weinig te maken heeft met die van de motor.
maar ging mij dan ook om de druk bij stationair in die standen.
want als je gewend bent dat je steeds drie bar ziet bij contact aan zet,schrik je wel als de druk meteen stukken lager ligt als de sensor het weer doet .
ik was er van uit gegaan dat de druk altyd 3bar moest zijn ongeacht of het stationair was.
maar inderdaad geeft die hogere druk in ze N en P.
leeflang
die olie druk meter die er origineel op zit kan je dus niet precies van uit gaan.
blijft een oud stukje techniek.
maar als de druk met warme motor in ze stationair 0.5 tot 1bar zou zijn is dus geen ramp.
en nu ik zo lees over dat overdruk ventiel.
kan het niet zo wezen dat als je over druk ventiel stuk is dat je clips van de smeer leidingen ook eerder stuk gaan door de hoge druk.
of de oorzaak is van de speling die er in gesleten is.
dat het ook een oorzaak kan wezen dat je een rokende motor hebt terwijl je clips heel zijn
door de hoge druk die de olie doet spetteren...
was zo maar een ideetje.
grt jan amsterdam.Statistieken: Geplaatst door Jimmy-T — 28 jan 2011, 13:37
]]>