wiel.gif7 = breedte in inches (a in de tekening)
J = hoorncode (geeft de hoogte en vorm van de velgrand aan)
x = code letter voor een velg uit 1 deel, met laag 'bed'
15 = diameter in inches (d in de tekening)
H2 = velg met twee 'humps' (H in de tekening)
25 = Einpress Tiefe (ET in de tekening)
Naafgat diameter (z in de tekening): 66,6 mm, het gat aan de buitenkant waar de sierdop (naafkap) in komt is iets groter, ruim 71 mm, de grootste diameter van die sierdop is bijna 75 mm.
Steek (l in de tekening): 5 x 112, d.w.z. 5 boutgaten op een cirkel met een diameter van 112 mm.
image_steekcirkel.gif
Bandenmaat: 215/65 VR 15, d.w.z. 215 mm breed, breedte / hoogte verhouding 65%, V: snelheid tot 240 km/u, R: radiaalband, 15 inch velgdoorsnede.
Vanaf 1988 kunnen de 560SEC's sneller en moeten er 215/65 ZR 15 banden op (Z: snelheid hoger dan 240 km/u).
Wielbouten (voor de originele lichtmetalen velgen): schroefdraad M12 x 1,5 - bol - met 40 mm draad (of 25 mm draad en 15 mm glad) - totale boutlengte 95 mm.wielbout.jpgStatistieken: Geplaatst door Leeflang — 19 mei 2011, 07:37
]]>