en is alleen bruikbaar op de voorste veerpoten.
Hiermee kan de metalen beschermbus vast gehouden worden, om dan met een steeksleutel het kogelgewricht los te draaien.
Echter…., bij de voorste veerpoten is meestal de metalen beschermbus doorgeroest, zodat die speciale sleutel helemaal geen grip op de beschermbus krijgt.
In dat geval de beschermbus doorslijpen,…. MAAR de 4 mm dikke bodemplaat van de beschermbus in takt laten. Die heb je daarna nog nodig, om een rubber stofhoes op vast te zetten.
Nu de roest en aangekoekte zandresten van de onderzijde zuigerstang verwijderen.
Je ziet dan een platte kant verschijnen op de zuigerstang.
Zet hier een steeksleutel op en het kogelgewricht is los.
Om de zuigerstang tegen steenslag te beschermen heb ik een universele stuurstang beschermhoes gehaald en die op de rubber buffer en de 4 mm bodemplaat vast gezet.
Dat werkt perfect en kost weinig.
Ook kan je een nieuwe stofhoes op het kogelgewricht van de voorste veerpoten aanbrengen.
Gewoon bij de automaterialen handel een passende universele fusee stofhoes halen.
Helaas gaat dit niet bij de kogelgewrichten van de achterste veerpoten, die zijn anders geconstrueerd.
Groet,
RobStatistieken: Geplaatst door Vlieger — 10 okt 2011, 17:29
]]>