Normaal zit er bijna 60 Bar in en in de centrale veerbol zelfs 75 Bar.
Dus als er nog maar 10% druk in zou zitten, druk je die echt niet met een schroevendraaier in.
Je schrijft dat de centrale veerbol een druknippel heeft en dat is niet origineel.
Dit is een teken dat deze veerbol al eens druk verloren heeft en er (naderhand) een drukventiel op gezet is, om hem weer op druk te brengen.
Als je wil weten hoeveel druk er op de veerbollen zit, zal je met een manometer (250 bar) met overdrukventiel moeten testen.
Maar of alle veerbollen nu goed zijn of niet, de wagen moet met defecte veerbollen ook gewoon omhoog komen.
Je schrijft dat het drukregel-ventiel uit elkaar geweest is en dat er een open verbinding is met het tankje. Dit kan alleen de aansluiting van de retourleiding zijn.
De drukleidingen hebben allemaal een drukveer met een kogel afsluiting, 4 stuks.
Tot slot de oliedruk.
Er zijn druk pompen met veel olie opbrengst met lage druk en pompen met een hogedruk en weinig olie opbrengst.
De laatste zit in onze wagens, daarom moet er ook ca 3000 toeren gedraaid worden, om druk op te kunnen bouwen.
Dus een oliepomp leiding los draaien en daar veel olie met hoge druk uit zien spuiten, is bij onze wagens onmogelijk.
Als je met een manometer wil gaan controleren of er druk wordt opgebouwd, sluit de meter dan aan op de centrale veerbol.
Werkt het drukregel ventiel niet of niet goed, meet je het daar het beste.
Succes,
RobStatistieken: Geplaatst door Vlieger — 21 okt 2011, 19:16
]]>