Van mijn 300SDL schakelt mijn automaat niet mooi.
Ik heb inmiddels de gaskabel afgesteld zodat hij niet echt meer schokt bij het overschakelen.
Ik merk dat de auto altijd in de 2e versnelling wegrijdt, en pas laat bij 3000rpm overschakelt naar 3. en daarna bijna direct overschakelt naar de 4 (al bij 40km/u!).
Ook lekt de automaatbak behoorlijk olie tussen de automaat en de motor.
Ik heb de keerring van de as in waar de koppelomvormer op komt om het maar zo te zeggen, al eens vervangen. Waar kan de automaat nog meer lekken?
Is het verstandig om hem te laten controleren op vacuum-problemen en het lekken te verhelpen of kan ik beter een andere automaat eronder zetten? Ook met het oog op dat de 300SDL automaatbakken bijna niet te vinden zijn. Er hangt nu ook een andere type onder, een 722 317. Eigenlijk hoort er een 722 321 onder volgens dit forum. Mocht iemand nog een goede automaatbak hebben met dezelfde overbrengen als een 722 321 houdt ik me uiteraard ook aanbevolen.
Extra achtergrond info:
Auto is geheel gedemonteerd geweest, geheel gestraald en opnieuw in de coating gezet (rx5 10 en rx7) De turbodieselmotor is gereviseerd en de buitenkant wordt binnen 2 maand opnieuw gespoten. Het betreft dus een gereviseerde wagen, die gewoon mooi moet gaan schakelen.
Weet iemand of de 317 overbrengen verschilt van een 321?
Alvast bedankt!Statistieken: Geplaatst door JeroenSDL — 11 okt 2011, 10:03
]]>