Nu het volgende probleem:
Ik vermoed dat er nog lucht in het systeem zit maar hoe krijg ik dat er uit?
Volgende al geprobeerd: motor koud koelvloeistof gevuld, warm laten draaien zonder reservior dop en de kachel op heet en vol blazen.
Temp. wordt dan als normaal tussen de 80 en 90 graden. MAAR zo gauw ik de dop er op doe en ga rijden loopt de temp. op naar 120 Gr... zakt dan wel weer terug naar +- 80gr.
om dan na een paar min. weer naar de 120 Gr... te gaan de kachel bleef lauw.
Opnieuw ontluchten nu met +- 2000tpm zonder dop, een hoop gebubbel, peil omhoog omlaag tot dat ie ook uit het terugvoer slang van boven de rad. naar res. (kleine dunne slang) vloeistof terug loopt. Kachel wordt dan wel heet. Dop er weer op en weer rijden resutaat zelfde als hierboven.
Ik weet het niet meer maar ik doe vast iets fout of de nieuwe thermostaat is niet goed.
Dus als iemand nog tips heeft, hoor ik ze van zelf sprekend graag. Statistieken: Geplaatst door Rudy — 26 mei 2009, 22:42
]]>