Wanneer ik start hoor ik een ratelend geluid onder mijn motorkap vandaan komen. Dit geluid verdwijnt wanneer de motor een tijdje gedraaid heeft (dus warm is?) of wanneer ik ff gas geef en hem dus op toeren breng. Eerst dacht ik dat het een van mijn kleppen was want wanneer ik het luchtfilter deksel losmaak klinkt het zoals een aantal speelkaarten die met wasknijpers aan de fiets bevestigd zijn en tussen de spaken van de fietswielen op en neer beowgen worden zoals we dat vroeger met onze fiets deden. Na wat onderzoek is het echter veel waarschijnlijker dat het mijn vacuümpomp(?) is. Het vraagteken geeft al aan dat ik niet eens zeker weet dat het een vacuümpomp is en daarom heb ik maar wat foto's geplaats.
Mijn vragen zijn de volgende;
1. Is het een vacuümpomp?
2. waar dient deze pomp voor?
3. Wat is er prcies op aangesloten?
4. Hoe wordt deze pomp aangestuurd, ik bedoel zit er ergens een sensor die aangeeft wanneer hij aan/uit moet springen zoals bij de airco pomp? En waarop reageert deze sensor dan? Waar zit deze eventuele sensor?
5. De auto blijkt normal te functioneren dat betekend dat de pomp mogelijk nog niet helemaal kapot is, waar moet ik rekening mee houden als de pomp het helemaal begeeft?
Veel vragen en ik hoop dat iemand een zo helder mogelijk antwoord kan geven.
De foto's
120811 010.JPG
040811 046.JPG
Bedankt voor de antwoorden WillemStatistieken: Geplaatst door Bloodnose — 31 maart 2012, 14:35
]]>