Hieronder even alles op een rijtje zoals het zou moeten:
*hydrauliekolie aftappen
*opvoer en retourleiding doorverbinden (pomp en reservoir blijven functioneel)
*bijvullen reservoir niveauregeling
*veerbollen + leidingen verwijderen
*hevel + leidingen verwijderen
*achterbank wegnemen
*schokbrekermoer boven verwijderen (bovenste plastik dekseltje achter de bank)
*olieleiding schokbreker losmaken (onderste plastik dekseltje achter de bank)
*bouten schokbreker onder verwijderen en wegnemen schokbreker
*veerwegbegrenzer half doorslijpen en wegbuigen
*2 boutjes van de beugel van remleiding op ankerplaat losdraaien (let op bij het terugplaatsen kan maar op 1 manier terug)
*stabilisatorstang loshalen
*cardan ondersteunen met krik en achterste ophanging losmaken (bij rubber)
*auto opkrikken aan 1 kant en wiel verwijderen
*daarna krik onder de cardan langzaam laten zakken net zolang je de veer kunt wegnemen
*verzwaarde veren met rubbers plaatsen (let op de aanslag in de kom onder)
*plaats en krik onder de draagarm en krik deze op waarbij de veer op zijn plaats komt
*schokbreker plaatsen
Bovenstaande voor een gedeelte 2 x en alles weer terugplaatsen natuurlijk.
Ik had een aantal krikken tot mijn beschikking zodat we alles achter elkaar konden doen.
Het vervangen van een veer is op deze manier geheel zonder veiligheidsrisico's.
Het gebruiken van een inwendige veerspanner is weg veel gemakkelijker.
Doe er je voordeel mee.Statistieken: Geplaatst door TeunBong — 22 mei 2012, 08:49
]]>