vanaf vandaag ben ik de eigenaar van een heuse W126 (500SEL) uit 1986. Niet zomaar eentje, maar een wagen die in werkelijke topstaat verkeerd. Afgezien van wat hele kleine vliegroest plekjes in het motorcompartiment en wat alu raamlijsten die een paar 'jammer' plekken vertonen is deze bolide in topstaat. Ook het interieur verkeerd in optimale conditie: airco, elektrische stoelen en spiegel, verstelbaar stuurwiel en schuifdak werken prima en de blauwe Pullman bekleding is in nieuwstaat. De wagen is door de vorige eigenaar voorzien van een LPG installatie met klepsmering, heeft nieuwe snaren/riemen en vloeistoffen en rijdt, schakelt en remt uitstekend. Ik heb de volledige onderhoudsgeschiedenis van de wagen en weet dat deze in het verleden in Milaan is verkocht aan een ernstig goed boerende zakenman.
Natuurlijk zijn er wat kleine minpuntjes. De 500 zweet wat olie en hangt aan de achterzijde wat lager dan gewenst door de LPG tank. Eenvoudig op te lossen. Ook het aantal Km's is fors: bijna 3 ton. Maar met een uitstekend compressie ga ik daar niet moeilijk over doen.
Voor mij is deze Mercedes niet alleen een old/youngtimer maar ook een auto die ik zal gaan gebruiken voor wat bescheiden trips. Dan moet je denken aan maximaal 3000Km per jaar. Ik ben geen vreemde op auto-gebied. In mijn (speciaal daarvoor gebouwde) schuur naast mijn huis staat een Mitsubishi Galant VR4 uit 1996 op de brug (van deze uitvoering zijn er 2 in Nederland, totaal 2500 gebouwd). Dit 2,5L V6 TwinTurbo 4WD racemonster ben ik volledig aan het restaureren. Een restauratieprojectje dat iets meer tijd kost dan ik voor de Mercedes de komende twintig jaar nodig zal hebben.
Ik ben overtuigd dat ik veel rij- en sleutelplezier aan deze S-Klasse ga hebben en hoop op dit forum veel informatie te kunnen uitwisselen.
JosStatistieken: Geplaatst door Toneburst — 16 feb 2013, 18:06
]]>