Zal me even voorstellen: Ik ben Felix, 42 jaar ondernemer en liefhebber van (klassieke) auto's.
Na zakelijk een reeks van 530D BMW probleemloos naar 400.000km gereden te hebben, heb ik 2 jaar geleden een Audi A8 4.0 TDI uit 2005 aangeschaft, na onnoemelijk veel problemen met deze auto die ik zelf niet kan oplossen door de moderne glasvezeltechnologie etc., heb ik besloten weer een auto aan te schaffen waar ik weer alles zelf aan kan doen.(zelfs remblokken kun je niet vervangen zonder dat de auto in noodloop gaat)
Na uitvoerige studie was de keuze gevallen op een 500SEL uit 1986
500 vanwege de 8 cilinder, draait volgens velen beter op gas de 560, en heeft een rustiger karakter dan de 560.
1986 vanwege het belastingvrije rijden op LPG, en perse de type 2.
SEL vind ik gewoon mooier, en ben veel met klanten onderweg.
lage kilometerstand (aantoonbaar)want ik rij 60.000 in het jaar, en wil derhalve niet beginnen bij 250.000 km
geen luchtvering want dit is mij te zompig en wordt waarschijnlijk oncomfortabel i.c.m. 100 liter LPG.
Het liefst zocht ik naar 1 in een mooie, niet alledaagse kleur, en ik heb de auto gevonden.
In Dld gekocht, 6 weken geleden, afkomstig uit CH: een 500SEL, juni 1986, aantoonbaar 167.000 km, creme lederen interieur,schuifdak, elek.stoelen met verwarming etc, 5 jaar stilgestaan (was achteraf gezien niet zo goed) in surfblau.
Omdat ik veel met deze auto ga rijden en regelmatig naar Dld, B en F rij met klanten moet deze auto in perfecte staat komen.
Reeds vervangen: alle vloeistoffen, alle filters, alle snaren, bak laten afstellen bij ATR in Montfoort, brandstofpomp vervangen, 4 nieuwe banden (Michelin), nieuwe fuseekogels en spoorstangrubbers(die achterste)een Becker Indianopolis geplaats met navi en carkit en 4 nieuwe speakers.
De auto gaat deze week en volgende week (dan zit ik in I met mijn Porsche) naar Nuenen waar de hele motor wordt voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen (het resultaat van 5 jaar stilstaan).
Plaatwerk is in zeer goede staat, enige jaren geleden overgespoten, en op enkele plekken is dit spuitwerk niet naar mijn standaard en zullen we proberen met polijsten dit op te halen, of anders spuiten we 1 achterscherm, de dakboog en de achterklep opnieuw.
25/26 Mei voor LPG in Arkel.
Alles functioneert perfect, alle knoppen werken, alle elektrische stoelen, verwarming, spiegel, dashboardverlichting etc.
3 aandachtspunten:
Het schuifdak sluit niet goed, de klok hapert soms, draagarm lv moet vervangen worden.
Die punten worden nog opgelost!!
Heeft iemand verstand van die daken?? Ken via het Porscheforum ROVAKO als een goed adres voor deze zaken, maar als er iemand hier weet hoe het werkt kan ik het zelf doen.
Tot nu toe 5.000 Km gereden op 98 loodvrij, en geen klachten, rij met een grote glimlach rond.
Foto's volgen wanneer ze gemaakt zijn.
vriendelijke groet Felix.Statistieken: Geplaatst door Felix — 11 mei 2010, 13:32
]]>