Al jaren bekend op het forum van de W123.
Tijdje Benzloos geweest en nu sinds een paar weken een W126 als 'Chill-car'
ik had voorheen een 280CE Zypressengrun uit 1979.
Door omstandigheden op financieel gebied de wagen weggedaan en rond gereden in een Megane, die ik een half jaar later alweer de deur uitdeed omdat de kachelradiator het begeven had.
Érg koud in de winter kan ik je vertellen.
Toen een Fordje Escort gekocht met slechts 73.000 op de teller (NAP!) Keurig autootje waar niet mis mee is,...maar jah, het is ff wat anders als een M110 6 cilinder onder je kont.
Het ging in het najaar 2010 tóch weer broeien he,...en weer op zoek gegaan dus.
Helaas had ik nog steeds een beperkt budget.
Kwam een zeer mooie W126 tegen waar ze 6000.- voor moesten hebben.
De wagen had ook nog LPG (met een gote verdamper gelukkig), nieuwe versnellingsbak, nieuwe aircopomp enz, enz.
Doordat niet zeker was of mijn vrouw haar baan hield de wagen toch moeten laten gaan.
In januari kwam ik weer een aardige tegen. Vrpr 5250.-
Geen LPG, maar wel andere zaken in orde.
Heb de wagen aangeschaft voor een zeer schappelijke prijs.
Dit omdat er een parkeerdeuk in de deur zat die er niet zat op de foto's op het internet.
Na een check op de brug bij mijn 'eigen' garagehouder werd de wagen goed bevonden. heb 'm uiteindelijk aangeschaft voor slechts € 3400.-
3 dagen in rond gereden en vervolgens naar de schadehersteller gebracht, alwaar ik ook gelijk het achterruitrubber heb laten vervangen omdat ie vol met scheuren zat en de kofferbak licht vochtig was.
Er was natuurlijk een risicootje dat er roest onder het oude rubber zat en de kosten hoger zouden worden dan verwacht. Dit nam ik voor lief.
Schade herstellen en plaatsen nieuw rubber slechts € 650.-
De vaklui van dit bedrijf waren uiterst positief over de staat deze wagen, zo konden geen roest vinden.
Niet op de voor ons bekende plekken,..maar die had ik natuurlijk zelf al bekeken bij de aankoop. Ook onder het rubber bleek alles tip-top in orde te zijn.
Natuurlijk zijn er wel nog dingen die ik moet doen.
Zo heeft de wagen nieuwe sloffen nodig.
De wagen staat nu op Borbetvelgen, die ik waarschijnlijk toch ga wijzigen in putdeksels.
Dus jah,..wat doe je dan, nieuwe banden, of velgen mét banden die ik mogelijk niet kan vinden.
Voorlopig red ik het nog wel op deze banden, dus ik zing het maar ff uit...
De cruise control werkt niet,..dat wil ik in orde hebben.
Er zit een zebrano stuur in, die wil ik eruit hebben (dus ruilers mogen me contacten)
En zo zal het lijstje ongetwijfeld wel nog wat langer worden.....Statistieken: Geplaatst door Gast — 19 feb 2011, 19:08
]]>