Let op: als je de auto aan de achterkant omhoog krikt en de parkeerrem niet gebruikt, kan hij vooruit of achteruit rollen, blokken voor en achter de voorwielen leggen dus.
Vertrouw niet op je krik, gebruik deugdelijke assteunen na het opkrikken.
Remschijven:
wielen er af (later weer vastdraaien met 110 Nm)
remklauwen er af (aan draden ophangen, niet aan de remleiding laten bungelen)
schroef er uit draaien (de nieuwe schroef bij terug monteren weer vastzetten met 10 Nm)
schijf er af pakken (parkeerrem NIET in gebruik, zo nodig met een rubber of kunststof hamer een beetje helpen)
Remschoenen:
naaf zo draaien dat een van de veertjes 107 door een gat bereikbaar is
het veertje indrukken en een kwartslag draaien
de andere net zo
veer 111 verwijderen
remschoenen 103 zo ver uit elkaar trekken dat je ze over de naaf kunt krijgen
veer 112 verwijderen
stelschroef 104-106 verwijderen en helemaal in draaien voor het weer terug plaatsen
pinnetje 114 uit de spreider 109 drukken
de stelschroef en spreider met een geschikt smeermiddel smeren
remschoenen.gifdwarsdoorsnede.gif
Kabels:
van de wieldraagarm losschroeven
stelschroef 89 uitdraaien
veer 94 losmaken van houder 14
hefboom 91 van stelbeugel 87 losmaken
kabels 86 van houder 92 halen
kabels naar achteren toe uit de rubbers trekken
kabels.gif
Terug monteren in omgekeerde volgorde.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 29 sep 2012, 18:26
]]>