Alles op volgorde leggen.
Tuimelaars.jpg
De krukas laats zich nu makkelijk draaien met een sleutel op de stuurbekrachtigings poulie.
Demonteren.jpg
Zet de krukas op het BDP merk. (Rondje met een streepje erdoor).
Je kunt nu de klepveren van Cil 1 en 6 demonteren. De zuigers staan hier boven en de kleppen kunnen er niet uitvallen.
klepdrukken.jpg
Klepveer indrukken en met een magneet de wiggen er uit vissen.
Zorg dat ALLE GATEN VAN DE KOP afgedekt zijn zodat niets in het blok kan vallen!!!!
WiggenVissen1.jpg
Wip met een schroevendraaier de oude seal naar boven. Dit kost amper moeite dus voorzichtig om de klepgeleider niet te beschadigen!
SealOudNieuw1.jpg
Er worden bij de seals montagehulsje meegeleverd, deze over de klepsteel schuiven.
Beschermhoes.jpg
De nieuwe seal met olie inolieen en over de huls schuiven.
SealPlaatsen.jpg
De nieuwe seal op de geleider drukken met bijvoorbeeld een dopje 13. Dop 13 valt net over de veer en op de stalen huls.
SealAandrukken.jpg
De seal aandrukken tot deze tegen de borst van de klepgeleider komt. Gebruik geen geweld of hamer!
SealopGeleiderAanslag.jpg
De veren en klepschotel en wiggen weer monteren, dit is tricky! Best met 2 man doen.
Best is wiggen 1 voor 1 op zijn plaats zetten met je vinger onder de nokkenas door en met behulp van een fittingschroevendraaier.
Geassembleerd.jpg
CHECK CHECK en dubbel CHECK dat de wiggen goed op zijn plaats zitten!!!
Zo alle cilinders volgens de onstekingsvolgorde afwerken. Op de krukas staan de merktekens 0, 90, 180, 270 graden.
CHECK of je goed zit dat de desbetreffende zuigers boven staan!!!!
Het klusje is goed te doen met een goede klepveerdrukker.
Ga niet kloten met lucht op de cilinder. Gaat er iets mis dan valt de klep in de verbrandingsruimte en ben je de Sjaak!
Succes !Statistieken: Geplaatst door Wasibi — 20 okt 2012, 23:49
]]>