Doel van het ding is het op druk houden van het brandstof systeem.
Dit om te voorkomen dat de benzine in de leiding en spinnenkop gaat koken door de temperatuur toename
bij het afzetten van de warme motor.
Valt de druk weg, dan zal een warme start moeilijk zijn. Koud starten gaat dan over het algemeen wel.
Dit is één van de onderdelen die de oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van de brandstof druk.
Andere onderdelen zijn de terugslagklep op de benzine pomp.
Drukhoudklep in de spinnenkop.
Accumulator.jpg
Controleren kan door luchtdruk +/- 3-5 bar op de drukaansluiting (schroefwartel) te zetten.
Er mag absoluut geen lucht uit het tuitje aan de andere zijde komen!
Membraan.jpg
Dit membraam is defect, het rubber is vergaan.
Het ding kost een kapitaal;-) rond de 130€Statistieken: Geplaatst door Wasibi — 28 nov 2012, 12:27
]]>